(063)534-42-80 (068)542-73-18 (095)415-30-85

Основні показники розвитку малят до 1 року

  • Основні показники розвитку малят до 1 року

Малята ростуть не по днях, а по годинах - це не просто слова, а констатація факту.

Ви навіть здивуєтеся, як швидко вони схоплюють нову інформацію і оволодівають навичками. Розвиток дітей відбувається в трьох основних сферах: когнітивній (розвиток пізнавальних функцій, мозку дитини та навичок мислення); фізичній (зростання і розвиток м'язів); емоційній (розвиток соціальних навичок, моделей поведінки та здатності ефективно проявляти емоції).

Когнітивний розвиток

  • маля намагається повторювати звуки - дитя до року не завжди може вірно відтворювати всі звуки, але  запам'ятовує їх і розпізнає; також може повторювати звуки, які чує від Вас в процесі ігор і повсякденному житті;
  • активно звертає увагу на мовлення оточуючих - з'являються спроби говорити мама, тато;
  • дитя повторює жести - починає махати ручкою вітаючи і прощаючись;
  • освоює навички хапання - маленькі пальчики починають набиратися навичок обережно брати предмети і маму за пальчик, а не щипати в надії щось вхопити;
  • маля до року освоює здібність легко знаходити заховані предмети;
  • запам'ятовує місця де постійно знаходяться ті чи інші речі - це ознака розвитку зорової пам'яті;
  • дітки вчаться асоціювати предмети із їхніми назвами - діти до року здатні легко запам'ятати назви кількох предметів і знаходити їх в безлічі інших речей;
  • правильно використовує предмети - розуміє, що ложечка потрібна, щоб їсти; чашечка, щоб пити; гребінець, щоб зачісуватися і тд;
  • вчиться досліджувати об'єкти різними способами - трясти, стукати, кидати, а й інколи на смак;

Фізичний розвиток пов'язаний із розвитком м'язової системи маляти, її зростанням і потрібним набором ваги. Основними показниками є:

  • здатність самостійно сідати - маля може довго не проявляти інтересу до цього процесу, але одного разу вас здивує і сяде без сторонньої підтримки - в середньому це може бути 4-7 міс;
  • дитина стає на ноги зі сторонньою допомогою - починає спиратися на різні об'єкти, оскільки м'язи і суглоби вже достатньо розвинуті, щоб підтримувати тіло і давати хоч якусь рівновагу;
  • дитина намагається ходити, використовуючи підтримку;
  • з'являються пориви пройтися самостійно і зробити кілька хоч і не дуже впевнених, кроків;
  • здобуває навичку хапати - захвачує предмети, витягувати іграшки із кошика і тд;
  • вказує вказівним пальчиком на предмети і напрямки;
  • до однорічного віку в маляти прорізуються три пари зубів: нижні та верхні центральні, бічні різці;
  • поліпшується зір - розвивається зорово-рухова координація;

Показники соціального та емоційного розвитку

Ці показники пов'язані з розвитком соціальних навичок, моделей поведінки, здатності ефективно виражати емоції. До 1 року дитина починає:

  • вчити наслідувати поведінку дорослого в елементарних побутових діях, у самообслуговуванні; спостерігати за реакцією дорослих у різних побутових ситуаціях; диференціювати емоційний стан дорослого (дідусь сердиться, мама плаче);
  • повторювати дії, що викликали сміх, радість; грати зі своїм відображенням у дзеркалі; чітко проявляти свій емоційний стан мімікою, руховими і голосовими реакціями: боязкість, сором’язливість, цікавість;
  • знайомитися зі світлинами близьких, учити впізнавати їх, розглядати у книгах і журналах предмети з чіткими контурами, спостерігати за дорослим, коли він пише і малює;
  • знаходити джерело звуку, захованого за спиною; проявляти інтерес, прислухатися, коли вимовляють незнайомі слова;
  • розвивати вміння ставити кубик на кубик, збирати предмети в коробку, котити м’ячик у парі з дорослим;
  • самостійно гратися (катати машинку, прикладати телефон до вуха, качати ляльку); шукати заховану під ковдрою іграшку; ховатися за хустинкою;
  • розширювати досвід активної взаємодії з незнайомими дорослими;

На кінець року зріст дитини збільшується вдвічі, маса тіла – втричі. У неї розвинута сенсорно-чуттєва сфера: зоровий, слуховий, тактильний, руховий аналізатори. Дитина цього віку оволодіває: прямоходінням, простими результативними предметними діями, діями співвіднесення із двома предметами, збільшується кількість і якість предметних дій; оволодіває основною формою активної пізнавальної діяльності – обстеженням предметів. Навчається присідати, підстрибувати, повзати, пролізати через перешкоду, ходити приставним кроком; наслідувати поведінку дорослих. Формується координація рухів усього тіла: голови, тулуба, шиї, очей, рук і ніг. Рухи і дії стають основним засобом пізнання довкілля; розвиваються ранні форми наочно-дієвого мислення; розуміє зміст простих віршів, оповідань, казок у супроводі наочності; розглядає предметні картинки, впізнає зображені на них предмети. В активному словнику дитини налічується 10–15 слів.


Коментарі

Написати комментар

Примітка: HTML не передається!